close

 

 

 

 

 

Radiohead - I Can't

  無力 (c) 電台司令

 

 

Please forget the words that I just blurted out

It wasn't me, it was my strange and creeping doubt

拜託忘掉我剛剛不經大腦的話語

那不是我的本意,都是我怪異又毛骨悚然的疑懼


It keeps rattling my cage

And there's nothing in this world will keep it down

我的牢籠因而搖動得咯咯作響

在這世上卻又找不到方法能讓那停下來

 

Even though I might, even thought I try

I can't

儘管我想,也努力過了

還是沒有辦法

Even though I might, even thought I try

I can't

即使我盼,也嘗試過了

仍舊無能為力


So many things that keep, that keep me underground

So many words that I, that I can never find

發生過的那麼多事情,一直、一直令我羞愧得無地自容

那麼多話,我永遠、永遠找不到適切的詞彙來表達


If you give up on me now

I'll be gutted like I've never been before

如果你立刻將我棄絕

我會徹頭徹尾地崩潰


And even though I might, even thought I try

I can't

儘管我想,也努力過了

還是沒有辦法

Even though I might, even thought I try

I can't

即使我盼,也嘗試過了

仍舊無能為力



If you give up on me now

I'll be gutted like I've never been before 

如果你立刻將我棄絕

我會徹頭徹尾地崩潰

 

And even though I might, even thought I try

I can't 

Even though I might, even thought I try

I can't 

Even though I might, even thought I try

I can't 

Even though I might, even thought I try

I can't

 

歌詞翻譯 by Bonnie Little (阿○)

翻譯賜教>> yunshiuan★pixnet.net (★→@)

 網摘、引用、連結,不轉載


 


        /

 

 

  這首歌最早,是收錄在Radiohead(或者他們那時候應該叫做"On A Friday"?)1991年Manic Hedgehog的demo帶中。

    

  不過我怎麼樣都找不到這首歌現場表演的錄影( ´_ゝ`)誰呀,找得到的好心跟我說一聲。

arrow
arrow

    阿圈圈 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()