close

 

directed by Andy Morahan (2000)

 

 

Richard Ashcroft - C'mon People (We're Makin' It Now)

  來吧各位我們辦得到 (c) Richard Ashcroft

 


Sometimes I feel like I can't move on

Nothing in life is turning me on

But I still see clearly, when I see you smiling

有時候我會覺得不能活動

生命中感受不到一絲觸動

但我仍舊看得清楚你的笑容


You know that nothing seems to fit

I couldn't see my way through the shit

When every single second of my waking day

你知道沒有所謂適中的情況

這些打擾讓我失去方向

清醒時,孤獨的每一分每一秒


Was thinking of you

Thinking of you

You never know

That I am alive

I am alive

I wanna grow

我都在想你

想念著你,

但你未曾知曉

有我的存在

我這個存在

我想要有所改變


There are so many things I can do

Just like falling in love with you

Take my hand now; understand me

You can come here, too

我有很多想做的事情

譬如說與你相戀

只要牽起我的手,心照不宣

你也可以一起


C’mon people, we're making it now

Yeah, yeah, yeah

來吧,各位,我們辦得到

耶耶耶──

C’mon people, we're making it now

Yeah, yeah, yeah

加油,各位,我們能辦到

耶耶耶──


But today I worked it out

I get something I can shout about

Someone who believes in all the things I'm thinking

而我今天做到了

我遇到了值得大叫歡呼的事情

竟然有人重視我在思索的東西

But where have you gone

Where have you gone

I'll never know

但你上哪兒去了

去了哪裡

我永遠無從知曉

But I am alive

I am alive

I wanna grow

我這個存在

我還活著

我想要有所成長


There are so many things I can do

Just like falling in love with you
Take my hand now, understand me

You can come here, too


C’mon people, we're making it now

Yeah, yeah, yeah

C’mon people, we're making it now

Yeah, yeah, yeah

C’mon people, we're making it now

If only you could be with us


Oh, oh, oh…

 

 

翻譯 by YunShiuan(阿○)

欲轉載務請事先告知

翻譯賜教>>   yunshiuan★pixnet.net (★→@)

 

 

        /

 

 

  這首"C'mon People"本來是Urban Hymns的一支demo,不過最後當然沒有收進正式專輯的發行。下面可以聽聽看網友上傳的珍貴demo。

    

 

  UH發行後的第九年,Richard告訴曼徹斯特晚報(MEN),他打算錄製別的版本的"C'mon People",作為當年世界盃足球賽的慈善單曲。「接下來的幾天,我會試著做出另類的足球歌曲來慈善募款。我有參與一場足球賽,幫Bobby Moore的慈善基金募款。我想把我那首歌能募到的錢分給那個基金和Teenage Cancer Trust。我想在世間做點好事。我想要寫出一首歌,講到足球隊還有跟人類有關的東西。我沒有想過自己會做這個,不過我喜歡有新的體驗。我想這大概會是一個叫做"C'mon England"的版本。」(完整訪談。

  

  我發現我把"I couldn't see my way through the shit"這句翻得過於文雅了。

  對了,有沒有人能提供我這首歌的完整歌詞呀?我都找不到...所以後面那邊超混的。

  邊貼這首歌邊邁向十幾天的假期--寒假我來了了了了!!!!

arrow
arrow

    阿圈圈 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()