close

 

Music video for 'Wonderwall' single.
Directed by Nigel Dick

 

 

 

翻譯:阿○(yunshiuan)

 

Wonderwall/Oasis

  綠洲合唱團 - 奇蹟之牆

 

Today is gonna be the day that they're gonna throw it back to you

今天他們就要反擊你了

By now you should have somehow realized what you've got to do

現在你總該意識到自己的義務

I don't believe that anybody feels the way I do

About you now

此刻,我不信其他人對你有跟我一樣的感覺

 

Back beat, the word is on the street that the fire in your heart is out 

在街頭聽說你的熱情已經熄滅

I'm sure you've heard it all before but you never really had a doubt 

你一定也有耳聞,但卻不動聲色

I don't believe that anybody feels the way I do

About you now 

此刻,我不信其他人對你有跟我一樣的感覺

 

And all the roads we have to walk are winding 

那些我們必經的路都很崎嶇

And all the lights that lead us there are blinding 

那些引領我們的光都很炫目

There are many things that I would like to say to you

But I don't know how 

我心底有很多話想告訴你,

卻不曉得怎麼開口

 

Because maybe

You're gonna be the one that saves me

因為,或許你可以拯救我

And after all

畢竟啊,

You're my wonderwall

你就是我的奇蹟之牆

 

Today was gonna be the day but they'll never throw it back to you 

今天他們沒有照計畫反擊你

By now you should have somehow realized what you're not to do 

現在你總該意識到自己沒做的事情

I don't believe that anybody feels the way I do

About you now 

此刻,我不信其他人對你有跟我一樣的感覺

 

And all the roads that lead you there were winding 

那些引你通往那裡的路都很曲折

And all the lights that light the way are blinding 

那些照亮路的光芒都很刺目

There are many things that I would like to say to you

But I don't know how

我心底有很多話想告訴你,

卻不曉得怎麼開口

 

I said maybe

You're gonna be the one that saves me

我說,或許

你就是那個能拯救我的人

And after all

You're my wonderwall 

畢竟啊,

我的奇蹟之牆就是你

 

I said maybe

You're gona be the one that saves me

And after all

You're my wonderwall

 

I said maybe

You're gonna be the one that saves me

You're gonna be the one that saves me

You're gonna be the one that saves me

 

        /

 

  重複的部分就不翻了,破壞美感。本來想說說上週末去台北的事情,不過現在實在是沒有那個心情。唉。

  這首歌是我聽綠洲的第一首歌,似乎是成名曲?難怪那麼順耳。這個歌名嘛…我實在不知道該怎麼翻才好,大家就稍微將就一下吧。

  牆應該是一種「支持」、「可依靠」的意象,我猜。加上wonder的個人解讀是,能遇到可以依靠的人,不論什麼時候,那種感覺都滿奇妙的吧?

  「看看其他解釋。」

 

        /

 

OASIS在2000年的Live。

 

 

哥哥(創作者)NOEL的acoustic版本(2000年)

 

 

BOYCE AVENUE的acoustic翻唱版

 

 

        /

 

  先這樣。

arrow
arrow

    阿圈圈 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()